مهران محمدی امین

1402\10\19 11:36:17


معرفی کتاب 100 قانون کسب و کار: ایجاد، رشد و دستیابی به اهداف کسب و کار

کتاب 100 قانون کسب و کار، نوشته‌ی جاشوا نوئل، راهنمایی جامع و عملی متشکل از قوانین لازم برای راه‌اندازی و پیشبرد موفقیت‌آمیز یک کسب‌وکار را به کارآفرینان تازه‌کار و همچنین باتجربه ارائه می‌دهد. این قوانین، گام‌هایی...

نویسنده: جاشوا نوئلمترجم: ساسان جعفرنیا، بهاره قاسمیناشر: انتشارات زمان تغییر


معرفی کتاب 100 قانون کسب و کار: ایجاد، رشد و دستیابی به اهداف کسب و کار

کتاب 100 قانون کسب و کار، نوشته‌ی جاشوا نوئل، راهنمایی جامع و عملی متشکل از قوانین لازم برای راه‌اندازی و پیشبرد موفقیت‌آمیز یک کسب‌وکار را به کارآفرینان تازه‌کار و همچنین باتجربه ارائه می‌دهد.

این قوانین، گام‌هایی قابل اجرا هستند که بر اقدامات و استراتژی‌های عملی استوارند و در میان کسب‌وکارهای حوزه‌های گوناگون مشترک محسوب می‌شوند.

درباره‌ی کتاب 100 قانون کسب و کار

جاشوا نوئل (Joshua Noel) به عنوان یک هنرمند آغاز به کار کرد و با افزایش مخاطبان و بازدیدکنندگان کانال یوتیوبش، از طریق آزمون و خطا تجربیاتی در زمینه‌ی گسترش کسب‌وکار به دست آورد. او حاصل سال‌ها تجربه، مطالعه و کسب مهارت را در کتاب 100 قانون کسب و کار (The 100 Rules of Business) گردآوری کرده است.

به عقیده‌ی مؤلف، شانس نقش پررنگی در دستیابی به موفقیت دارد، اما با استفاده از تجربیات، استراتژی‌ها و تاکتیک‌های عملیِ اثبات‌شده می‌توان شانس موفق شدن را افزایش داد. از طرفی، اگرچه که طرز فکر نیز نقش مهمی در پیشرفت ایفا می‌کند، اما به تنهایی کافی نیست و لازم است با ابزارهای عملی تکمیل شود.

بر خلاف اکثر کتاب‌های مرتبط که بر طرز فکر و ذهنیت متمرکز هستند، جاشوا نوئل در کتاب 100 قانون کسب و کار، به ارائه‌ی بینش‌های ارزشمند و قوانین قابل اجرا و عینی می‌پردازد که به واسطه‌ی آن می‌توانید با موفقیت، یک کسب ‌وکار جدید راه‌اندازی کنید یا کسب‌وکار فعلی‌تان را رشد و توسعه دهید.

معرفی و دانلود کتاب 100 قانون کسب و کار

کتاب 100 قانون کسب‌وکار در چهارده بخش نوشته شده و همانطور که از نامش پیداست، 100 قانون مهم و کاربردی را به شما گوشزد می‌کند. هر کدام از این بخش‌ها به یک مرحله از چرخه‌ی حیات کسب‌وکار مربوط می‌شود. اگر به تازگی قدم به دنیای کسب‌وکار گذاشته‌اید، بخش اول کتاب به شما می‌گوید که از کجا آغاز کنید.

اگر به دنبال کسب درآمد بیشتر و بالا بردن میزان فروشتان هستید، بخش‌های دوم، سوم، چهارم و پنجم برای شماست. بخش ششم شما را در جهت رشد و گسترش کسب‌وکار راهنمایی می‌کند. بخش هفتم برای یادگیری راه‌های محافظت قانونی از شرکت و کاهش ریسک شکایت ضروری است.

مدیریت مالی و صرفه‌جویی در هزینه‌ها نیز در بخش‌های هشتم و نهم ارائه شده است. برای تضمین بقای بلندمدت برند کسب‌وکارتان نیز می‌توانید بخش‌های دهم، یازدهم و دوازدهم را مطالعه کنید. بخش سیزدهم انواع مدل‌های کسب‌وکار را برای شما شرح می‌دهد تا ایده‌هایی نو برای راه‌اندازی فعالیت مورد نظرتان بیابید.

در نهایت نیز اگر موانعی در مسیر رسیدن به اهدافتان وجود دارد، باید بخش چهاردم را بخوانید. هر کدام از این بخش‌ها شامل قوانین ویژه‌ی خود می‌شوند که در مجموع 100 قانون ضروری را تشکیل می‌دهند.

کتاب 100 قانون کسب‌وکار، راهنمایی عملی برای همراهی شما در مسیر کسب‌وکار است. اگر تازه به دنیای کسب‌وکار قدم گذاشته‌‌اید، یا در این مسیر تجربیات زیادی اندوخته‌اید و در حال حاضر به دنبال راه‌های ارتقای شرکتتان هستید، این کتاب نکات و اطلاعات حیاتی و مهمی را به شما ارائه می‌کند که تمامی حوزه‌های بازار را نیز تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

تبلیغات
مشاوره کسب و کار
مشاوره کسب و کار

مشاوره مدیریت و توسعه کسب و کار تیارا، ارائه خدمات مشاوره و اجرا در حوزه های مدیریت، فناوری اطلاعات و کسب و کار

کتاب 100 قانون کسب‌وکار با همکاری ساسان جعفرنیا و بهاره قاسمی به فارسی برگردانده شده و انتشارات زمان تغییر آن را به انتشار رسانده است.

کتاب 100 قانون کسب و کار برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای تمام فریلنسرها، کارآفرینان و مدیران کسب‌وکارهای کوچک و متوسط مناسب است.

در بخشی از کتاب 100 قانون کسب و کار: ایجاد، رشد و دستیابی به اهداف کسب و کار می‌خوانیم

همانطور که در قانون 83 بیان شد: از بوروکراسی اجتناب کنید.

وقتی برای اولین بار شرکتی را راه‌اندازی می‌کنید، تمام ارتباطات داخلی فقط با خودتان است. وقتی پیمانکاران و کارکنان را استخدام می‌کنید، ارتباطات به احتمال زیاد یک بُعدی خواهد بود. شما مستقیماً با آن افراد صحبت خواهید کرد و آن‌ها نیازی به گفت‌وگو با یکدیگر ندارند، چراکه شما پروژه‌ها را مدیریت خواهید کرد.

همانطور که کمی بزرگ‌تر می‌شوید، احتمالاً نیاز می‌شود که کارکنانتان با هم کار کنند و جریان‌های کاری را اجرا کنند که شما مسئولیتش را به دیگران محول کرده‌اید.

بنابراین ارتباطی شکل می‌گیرد که شما همیشه بخشی از آن نیستید. این خط ارتباطی هنوز هم بسیار ساده و قابل مدیریت است، چون می‌توانید به سرعت به تیم خود پیام دهید و گزارش دریافت کنید، بازخورد ارائه دهید و به ایده‌های جدید گوش دهید.

در نهایت، با ادامه رشد کسب و کار، کارکنان بیشتری را اضافه کرده و مدیر یا مدیران بیشتری را در اختیار خواهید گرفت.

در این زمان ممکن است دیگر بازخورد ایده‌ها و کاری که دیگران انجام می‌دهند، به شما نرسد. مدیران می‌دانند که تیم تحت رهبری آن‌ها چه می‌کند، اما احتمالاً شما از جزئیات کاری که آن‌ها انجام می‌دهند اطلاعی ندارید. در این مرحله، مهم است که مدیران، ارزش‌های شما را به اشتراک بگذارند.

شما می‌توانید ایده‌های عالی را تشویق کنید یا مدیر به افراد اجازه دهد آن ایده‌ها را اجرا کنند. شما باید آن خط ارتباطی را رهبری کنید و زمانی که مدیران سر کار آمدند، آن را پرورش دهید.

. .


بازنشر از : کتاب راه