مهران محمدی امین

کتاب هوش کارآفرینی نوشته‌ی حسن زارعی، مجموعه‌ای از مهارت‌های ذهنی و ضروری است که کارآفرینان با یادگیری آن‌ها می‌توانند در مسیر سخت پیش رویشان به راحتی از موانع بگذرند. هوش کارآفری

1402\10\19 11:37:18


معرفی رایگان کتاب هوش کارآفرینی

کتاب هوش کارآفرینی نوشته‌ی حسن زارعی، مجموعه‌ای از مهارت‌های ذهنی و ضروری است که کارآفرینان با یادگیری آن‌ها می‌توانند در مسیر سخت پیش رویشان به راحتی از موانع بگذرند. هوش کارآفرینی در هر فردی قابل شکل‌گیری است. هر...

نویسنده: حسن زارعی


معرفی کتاب هوش کارآفرینی

کتاب هوش کارآفرینی نوشته‌ی حسن زارعی، مجموعه‌ای از مهارت‌های ذهنی و ضروری است که کارآفرینان با یادگیری آن‌ها می‌توانند در مسیر سخت پیش رویشان به راحتی از موانع بگذرند.

هوش کارآفرینی در هر فردی قابل شکل‌گیری است.

هر فردی که بخواهد وارد دنیای کارآفرینی شود می‌تواند آن را بیاموزد. هوش کارآفرینی با تمرین و ممارست در فرد به یک عادت تبدیل می‌شود و باعث تغییر سبک زندگی انسان معمولی به یک انسان کارآفرین خواهد شد. هوش کارآفرینی باعث رشد و ارتقاء سطح زندگی افرادی می‌باشد که علاقه دارند زندگی متفاوتی نسبت به گذشته‌ی خود داشته باشند.

کسب‌وکار و اداره کردن خانواده شباهت‌های زیادی با هم دارند.

اگر بگویید که هوش کارآفرینی فقط برای کارآفرینان به کار می‌آید کمی بی‌انصافی کرده‌اید. قطعاً هر فردی علاقه دارد در زندگی شخصی‌اش هم موفق و خوشبخت شود. هوش کارآفرینی بر زندگی شخصی افراد هم تأثیر مثبتی می‌گذارد.

به مجموعه‌ای از پژوهش‌های علمی در زمینه‌ی ذهن و مغز انسان، علوم شناختی می‌گویند.

این علم مجموعه‌ای از رشته‌های گوناگون مثل روان‌شناسی، فلسفه ذهن، عصب‌شناسی، زبان‌شناسی، انسان‌شناسی، علوم رایانه و هوش مصنوعی را در برمی‌گیرد.

این علم در زمینه‌ی بینایی، تفکر و استدلال، حافظه، توجه، ادراک، یادگیری و زبان تمرکز دارد و در آن تعریفی کامل و جامع از هوش موجود است: هوش، فرآیندی ذهنی و دربردارنده‌ی ظرفیت منطقی، درک خودآگاهی، یادگیری، مهارت حل مسئله، برنامه‌ریزی، خلاقیت، دانش فردی، زبان و… می‌باشد. هوش، توانایی یادگیری از تجربه‌ها، تفکر انتزاعی و برخورد کارآمد با محیط و افراد پیرامون خود را دارد.

در این اثر به بررسی این مبحث پرداخته می‌شود که حوزه‌های هوش کارآفرینی چیست و چرا باید فراگرفته شود و اگر هوش کارآفرینی وجود نداشته باشد چه عواقب و معضلاتی را برای کسب‌وکارتان به وجود خواهد آمد.

در بخشی از کتاب هوش کارآفرینی می‌خوانیم:

اگر نیاز به این دارید که مهارتی بیاموزید باید کاملاً بر روی آن متمرکز شوید. تا بتوانید با دقت چیزهایی که لازم است را فرا بگیرید و عملی کنید.
با هجوم اطلاعات و داده‌های بسیار فراوانی که در دنیای اینترنت وجود دارد و با وجود انواع رسانه‌های جمعی و اجتماعی، داشتن تمرکز ذهنی در این دوران کار بسیار سخت شده است.
ذهن انسان آن‌قدر درگیر این اطلاعات و داده‌ها شده است که دیگر قدرت تمرکز خود را از دست داده است.

یکی از بهترین راهکارهایی که می‌توانید ببینید آیا تمرکز ذهنی خوبی دارید، این تمرین است که اکنون به شما می‌گویم.

در شرایطی بسیار مساعد و در حال استراحت، طوری که احساس آرامش دارید، سعی کنید با چشمانی بسته بر روی شمارش اعداد از 50 به صفر تمرکز کنید. اگر توانستید این اعداد را به صورت معکوس در ذهن خود تجسم کنید و حواستان به چیز دیگری پرت نشد، می‌توانیم بفهمیم که قدرت تمرکز بسیار بالایی دارید. ولی اگر هنگام شمارش به چیزهای دیگری فکر کردید و ذهنتان به سراغ چیزی دیگر رفت یعنی تمرکز کمی دارید و نیاز به تمرین دارید.

برای بهبود تمرکز می‌توانید همین تمرین را انجام دهید و اگر ذهنتان به چیزی دیگر مشغول شد شمارش را متوقف کنید و مجدداً از ابتدا تمرین را انجام دهید.

آن‌قدر این کار را انجام دهید که بتوانید بدون هیچ حواس پرسی اعداد را از 50 تا صفر تجسم کنید و بشمارید.

. .


بازنشر از : کتاب راه