مهران محمدی امین

1402\10\19 11:37:34


معرفی رایگان کتاب استارت آپ در تجارت سیار

کتاب استارت آپ در تجارت سیار به قلم لیلا ملک پور و عالیه کاظمی، به طور مفصل استارت آپ و تجارت سیار را مورد بررسی قرار داده و سپس چگونگی کارآفرینی در این تجارت را شرح می‌دهد. این روزها در چالش رقابتی کار و کاریابی،...

نویسنده: لیلا ملک پور، عالیه کاظمیناشر: انتشارات ارشدان


معرفی کتاب استارت آپ در تجارت سیار

کتاب استارت آپ در تجارت سیار به قلم لیلا ملک پور و عالیه کاظمی، به طور مفصل استارت آپ و تجارت سیار را مورد بررسی قرار داده و سپس چگونگی کارآفرینی در این تجارت را شرح می‌دهد.

این روزها در چالش رقابتی کار و کاریابی، بیشتر از همه واژه استارت آپ و وسوسه شروع شغلی خلاصه شده در تلفن‌های همراه به گوش می‌رسد.

کتاب استارت آپ در تجارت سیار (Start up in mobile commerce) در تلاش است تا با زبانی ساده شما را در این راه راهنمایی کند.

اگر قصد دارید موسس یک استارت آپ باشید، برای آغاز کارتان، ذهنتان را برای نوآوری و تحمل ریسک آماده کنید. از شنیدن کلمه نوآوری هراس نداشته باشید و صرفاً هم به دنبال تئوری‌های مطرح در این زمینه نباشید! بسیاری از استارت آپ‌های موفق وجود دارند که ایده‌هایی را عملی کردند که شاید به ذهن هر یک از شما هم رسیده باشد.

تنها دلیلی که باعث شده امروز آن‌ها موسس یک استارت آپ باشند، این است که ریسک تصمیم‌شان را به جان خریده و پیش از شروع، به این باور رسیده‌اند که یک استارت آپ به معنای دستیابی به سودآوری سریع و برگشت هزینه در کوتاه مدت نیست (اگر چه رشد نجومی جزو مولفه‌هایی است که یک استارت آپ را از یک کسب و کار کوچک مجزا می‌کند اما باید توجه داشت که رشد در کسب و کاری که با یک ایده نو، مفید و بر پایه تکنولوژی شروع شده، لزوماً بلافاصله اتفاق نمی‌افتد).

هر یک از استارت آپ‌ها هم مانند سایر مشاغل و کسب و کار‌ها منحنی عمرشان را خواهند گذراند، پس در این مسیر واقع بین باشید زیرا هیچ یک از استارت آپ‌ها معجزه قرن نبودند و در پشت صحنه‌شان تلاش‌های برنامه‌ریزی شده، پیش‌بینی نتایج واقع‌بینانه و چه بسا شکست‌هایی اتفاق افتاده است، تا شما امروز چهره موفق و سودآوری‌های کلان‌شان را ببینید.

در بخشی از کتاب استارت آپ در تجارت سیار می‌خوانیم:

افزایش میزان دسترسی و سرعت اینترنت در عصر حاضر، کسب و کار‌های موفق را موظف به فعالیت در بستر آنلاین کرد. به طوری که یکی از مولفه‌های اساسی برای ایجاد مزیت رقابتی مشاغل، استفاده بهینه از امکانات اینترنت در همه زمینه‌های فعالیت کاری از جمله: بازاریابی و تبلیغات، فروش و پرداخت، خدمات پس از فروش آنلاین و...

تبلیغات
مشاوره کسب و کار
مشاوره کسب و کار

مشاوره مدیریت و توسعه کسب و کار تیارا، ارائه خدمات مشاوره و اجرا در حوزه های مدیریت، فناوری اطلاعات و کسب و کار

می‌باشد.

تجارت الکترونیک را به عنوان مادر انواع تجارت‌های مدرن، می‌توان بررسی کرد. به زبان ساده، تجارت الکترونیک: "به شیوه‌ای از تجارت گفته می‌شود که در بازارهای آن خرید و فروش به واسطه شبکه‌های اینترنتی آنلاین صورت می‌گیرد."

بی شک قرن تکنولوژی و تسریع ارتباطات، بی تأثیر در ارتباطات تجاری نبوده است و تنها عاملی که در دنیای تکنولوژی ثابت است، مسلماَ تغییر است. فرقی ندارد کسب و کار شما سنتی یا مدرن باشد، شما می‌توانید با راه اندازی یک پل ارتباطی آنلاین با مشتریانتان، محصولات خود را معرفی کنید و به فروش برسانید.

این دقیقاً هر آن چیزی است که یک تجارت الکترونیک را به طور عملیاتی معرفی می‌کند.

جالب است بدانید که امروزه استفاده از بستر آنلاین در کسب و کارها به خرید و فروش یا ارتباط دو سویه بین فروشنده و خریدار ختم نمی‌شود، بلکه مشاغل آنلاین در مسیری گام نهادند که در تلاش‌اند تا تمامی وظایف درون و برون سازمانی خود را به صورت آنلاین به انجام رسانند.

اگر چه به کسب و کارها با خرید و فروش آنلاین تجارت الکترونیک گفته می‌شود اما این روزها، این سبک از تجارت با اتوماسیون آنلاین فعالیت‌های اداری، تبلیغات آنلاین، استخدام‌های آنلاین و... به دنبال کسب حداکثر بهره از مزیت‌های این بستر است. همان طور که می‌توان از بازرگانی الکترونیک، کسب و کار الکترونیک، بازاریابی الکترونیک، بانکداری الکترونیک و...

به عنوان زیر شاخه‌های تجارت الکترونیک نام برد.

. .


بازنشر از : کتاب راه