مهران محمدی امین

کارشناس صنعت خودرو اظهار داشت: سیاستگذار در حوزه خودرو خالی‌بندی می‌کند.

1403\02\04 05:32:07


سیاستگذار در حوزه خودرو خالی‌بندی می‌کند!

کارشناس صنعت خودرو اظهار داشت: سیاستگذار در حوزه خودرو خالی‌بندی می‌کند.

امیرحسن کاکایی در گفتگو با خبرفوری بیان داشت: ایران خودرو و سایپا با قیمت گذاری دستوری به شدت تخریب شدند به گونه‌ای که تا پایان سال گذشته تولید آن‌ها نه تنها افزایش پیدا نکرد بلکه ۶ درصد هم کاهش یافت.

وی افزود: مسئولان راه برای «مدیران خودرو» باز کردند، تفاوت اساسی «مدیران خودرو»  با بقیه این است که چون چینی‌ها طرف حساب اصلی‌اش هستند سرمایه گذاری خارجی محسوب می‌شود.

این مجموعه اگر اشتباه نکنم رشد بالای ۸۶ درصدی تولید داشته به حدی که میزان تولید آن به ۱۰۰ هزار خودرو رسید و میزان تولید آن در آذر ماه از سایپا جلو زد.

تبلیغات
خودرو
خودرو

SearchBiz ارائه اطلاعات جامع در مورد فروش، اجاره، مشاوره و اجرا، تعمیرات و سرویس در حوزه صنعت و تولید در کشور.

این کارشناس صنعت خودرو گفت: «مدیران خودرو» زرنگ‌تر و ارتباطاتش بهتر است و به اسم تولید ملی ارز بیشتری گرفت و از آن طرف کالای بیشتری هم تولید کرد. در حال حاضر مسیر واردات باز شده که من اسمش را چپاول گذاشتم ولی در این مسیر هنگامی که خودروها وارد شوند تعادل قیمت وجود نخواهد داشت.

کاکایی بیان داشت: سیاست‌گذار باید عبرت بگیرد و به جای خالی بندی و نمایش و حرف‌های پوپولیستی بدون پشتوانه از علم اقتصاد و علوم مدیریت استفاده کند و صنعت خودروی کشور را اصلاح کند. مخالف واردات و مونتاژ نیستم اما برای پایین آمدن قیمت‌ها و افزایش کیفیت‌ باید کاری صورت گیرد که منجر به افزایش ارزش پول ملی شود.

. .


بازنشر از : منبع: خبر فوری