اکونومی نیوز / اقتصاد ایران

حمایت کارشناسان مسکن و خودرو از بازگشت قیمت به اپلیکیشن ها

کد خبر 84503 1399-10-28 10:09
زمان تقریبی مطالعه 3دقیقه
کارشناسان مسکن و خودرو معتقدند بر اساس نظرسنجی‌ها و آمار نه تنها حذف قیمت در بازار مجازی و اپلیکیشن‌ها کمکی به کنترل قیمت‌ها نکرده بلکه باعث از بین رفتنِ شفافیت در بازار نیز شده است.
حمایت کارشناسان مسکن و خودرو از بازگشت قیمت به اپلیکیشن ها

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه خبر، مهدی روانشادنیا کارشناس مسکن در گفتگو با برنامه تیتر امشب از موافقت مشروط درج قیمت‌ها در آگهی‌ها و اپلیکیشن‌ها گفت و افزود: حذف قیمت‌ها از آگهی‌های فضای مجازی هیچ کمکی به کاهش التهاب بازار نکرده است. پیش از اینکه اعلام درج قیمت‌ها در آگهی‌های مسکن و خودرو منع شد تأثیری در کنترل قیمت‌ها نگذاشت. میانگین قیمت مسکن در اردیبهشت امسال ۱۷ میلیون تومان بود و امروز که قیمت‌ها آزاد شده متوسط قیمت‌ها ۲۷ میلیون تومان رسیده است.
روانشادنیا افزود: قیمت گذاری در بازار مسکن بسیار پیچیده و تابعی از ملاحظات مختلف است.
وی به نیاز شفافیت در بازار مسکن اشاره کرد و گفت: آگهی‌ها در بازار مجازی مسکن بهتر و بیشتر دیده می‌شود و قابل مقایسه است. اگر قیمت‌ها درج نشود هزینه‌های مبادله معاملات بیشتر می‌شود.
کارشناس مسکن با بیان اینکه در معاملات بازار مسکن در کشور ما، چیزی به نام مشاور املاک نداریم، افزود: اتفاقی که در بازار مسکن و مشاوره املاک می‌افتد بازار یابی مسکن است نه مشاوره مسکن.
وی گفت: فرهنگ مشاوره املاک باید ارتقا یابد. همزمان با درج قیمت مسکن در آگهی‌ها باید خدمات مشاور املاک از نظر فنی و خدمات افزایش یابد.
روانشادنیا گفت: آنچه که در نوسانات بازار اثر می‌گذارد، متغیرهای کلان است و سامانه‌های املاک تأثیر چندانی ندارد.
رضا الفت‌نسب عضو هیئت‌مدیره اتحادیه کشوری کسب و کار های مجازی گفت: بر اساس آمارهای نظر سنجی‌های به دست آمده حدود ۸۸ درصد از مردم معتقدند درج نشدن قیمت‌ها آن‌ها را به سختی انداخته است. افزایش قیمت مسکن و خودرو هیچ ارتباطی به درج قیمت در آگهی‌ها ندارد جز اینکه شفافیت در قیمت‌ها را از بین برده است.
الفت‌نسب از دو مشکل اصلی در بازار خودرو و مسکن گفت و افزود: در حال حاضر قیمت‌ها به آگهی‌ها بازگشته است. اتحادیه خودرو و مسکن کشف قیمت نمی‌کنند.
وی افزود: در حوزه خودرو، ما به کسانی که قیمت بالاتر از بازار ارائه می‌دهند، اجازه نشر آگهی نمی‌دهیم.
سعید لطفی کارشناس مسکن گفت: باید قیمت‌ها به آگهی‌ها باز می‌گشت. حذف قیمت از آگهی‌ها هیچ گونه بازخورد خوبی نداشت. دولت عملکرد بد مدیریت خود را در بازار مسکن و بازار خودرو به گردن فضای مجازی انداخت.
بهزاد خسروی آدینه‌وند کارشناس خودرو گفت: تجربه نشان داد که این سایت‌ها (آگهی‌ها) قیمت سازی می‌کنند. چهارشنبه قبل پژو ۲۰۶ را در چند ساعت ۲۵ میلیون تومان گران‌تر کردند و بعد از ۲۴ ساعت، قیمت را به رقم قبل بازگرداندند.
فربد زاوه کارشناس خودرو: وقتی دمای خانه کم یا زیاد است، نباید دماسنج را بشکنیم! تورم در کشور ناشی از سیاست‌های پولی غلط است.

کلمات کلیدی » بازار | مسکن | قم | خودرو | مردم | آمار | اردیبهشت |



مطالب دیگر از اکونومی نیوز / اقتصاد ایران


مزیت تجاری ما در بازار افغانستان، کمرنگ تر بودن رقبای خارجی است
مدیر امور اتاق‌ها و شوراهای مشترک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: بازار افغانستان این مزیت را دارد که رقبای خارجی در آن کمتر فعالیت می‌کنند.

ترانزیت آهن قراضه از خاک ایران امکان پذیر شد
مدیر دفتر ترانزیت گمرک ایران امکان یا عدم امکان صدور مجوز ترانزیت ضایعات فلزات با منشأ خارجی از خاک ایران به مقاصد دیگر کشورها را به گمرکات اجرایی تفویض کرد.

وزیر نیرو مدیر جهادی سال ۱۳۹۹ شناخته شد
وزیر نیرو از سوی شورای سیاست‌گذاری هفتمین همایش ملی مدیریت جهادی به‌عنوان "مدیر برگزیده جهادی سال ۱۳۹۹" انتخاب و تقدیر شد.

معرفی فرصت های سرمایه گذاری ایرانی ها در افغانستان
رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و افغانستان برخی فرصت های سرمایه گذاری ایران در افغانستان از جمله در بخش های کشاورزی، دامپروری و خدمات فنی و مهندسی را تشریح کرد.


پربیننده های ماه
پر بیننده های هفته
خبرهای مرتبط را دنبال کنید