اکونومی نیوز / اجتماعی

برای اتوبوس رانی به ۳۰ میلیارد اعتبار نیاز داریم/ دولت اگر کمک نمی‌کند مانع هم ایجاد نکند

کد خبر 57055 1399-08-12 13:35
زمان تقریبی مطالعه 3دقیقه
معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: در حوزه اتوبوس رانی به عدد بزرگی بالغ بر ۲۰ الی ۳۰ میلیارد تومان منابع نیاز داریم و نمی‌توان همه را به عنوان عوارض از مردم گرفت.
برای اتوبوس رانی به ۳۰ میلیارد اعتبار نیاز داریم/ دولت اگر کمک نمی‌کند مانع هم ایجاد نکند

به گزارش خبرنگار مهر، مناف هاشمی پیش از ظهر امروز در آئین بهره برداری از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس جدید در ناوگان اتوبوس رانی گفت: با وجود مشکلات و کمبودها در حوزه ناوگان عمومی و اضافه شدن تعدادی اتوبوس به ناوگان عمومی اما این ۲۵۰ اتوبوس ما را چندان خوشحال نمی‌کند اما همین کار هم بسیار سخت و طاقت‌فرسا بود. از تمامی عزیزان ایران خودرو، اتوبوس رانی، اعضای شورا و دیگر کسانی که امروز در این مراسم حضور ندارند نیز تشکر می‌کنم.
معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران افزود: هر کار و اقدامی نیاز به منابع سنگین دارد اما حوزه حمل و نقل چندان اقتصادی نیست که بخش خصوصی به آن ورود کند. در بسیاری از کشورهای دنیا نیز در زیر ساخت‌های حمل و نقل دولت، شهرداری‌ها و مردم با هم این امر را جلو می‌برند. اینجا کار به سختی جلو می‌رود علیرغم همه تلاش‌ها اما ما اراده خاصی در زمینه توسعه حمل و نقل عمومی ندیدم.
هاشمی تصریح کرد: در حال حاضر بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان برای تطبیق مترو با فهرست امروزی نیاز است. در حوزه اتوبوس رانی به عدد بزرگی نیاز داریم و بالغ بر ۲۰ الی ۳۰ میلیارد تومان منابع نیاز داریم و نمی‌توان همه را به عنوان عوارض از مردم گرفت. البته مردم هم باید هزینه بیشتری برای حمل و نقل بپردازند اما با این رقم‌ها هم مشکل حل نمی‌شود و به بودجه و کمک دولت نیاز داریم.
وی ادامه داد: در سال قبل کل اقدامات عمرانی حمل و نقل ۱,۸۰۰ میلیارد تومان بوده است. اما نیاز ما ۱۰ هزار میلیارد تومان بود تلاش ما این است که امسال به ۵ هزار میلیارد تومان برسیم. هرچند که در بودجه ۷ هزار میلیارد برای ما تعیین شده اما متأسفانه تحقق پیدا نمی‌کند. ما علاوه بر اینکه در برخی جاها کمک نگرفتیم بلکه به دلیل افزایش قیمت‌ها توسط دولت با موانع و مشکلات هم مواجه بودیم.
معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران درباره نوسازی ناوگان عمومی نیز عنوان کرد: سالانه ۲ هزار تاکسی نوسازی می‌شود این در حالی است که باید سالانه ۴۰ هزار دستگاه نوسازی شود. برای این امر با سه بانک برای دریافت وام به تاکسی داران توافق کردیم و وام ۷۰ میلیونی را تعیین کردیم اما سپس قیمت تاکسی‌ها افزایش یافت. این موارد نه تنها کمک کننده نیست بلکه راه‌های سخت‌گیرانه و موانع هم ایجاد می‌کند.
هاشمی ادامه داد: امسال ۱۵ هزار تاکسی را در دستورکار نوسازی داریم. از دولت می‌خواهیم اگر کمک نمی‌کند حداقل قیمت‌ها را بالا نبرد. امیدواریم تهران سالانه هزار دستگاه اتوبوس را به خود ببیند و در سایر حوزه‌ها اقدامات بزرگی انجام دهیم. انتظارات ما بیشتر از این موارد است و انتظار داریم وزارت صنعت در حوزه تهاتر، تبصره ۱۸، تبصره ۱۹، اورهال کردن واگن‌ها و غیره همکاری کند و به نتیجه برسیم. از دولت، وزارت کشور، حوزه صنعت و غیره نیز می‌خواهم با تشکیل یک کمیته مشکلات حوزه حمل و نقل در تهران و دیگر کلان شهرها را حل کنند.

کلمات کلیدی » ایران | بانک | قم | خودرو | دولت | وزارت |



مطالب دیگر از اکونومی نیوز / اجتماعی


تداوم هوای سالم در تهران
محیط زیستباشگاه خبرنگاران جوان نوشت: هوای تهران هم اکنون با شاخص ۷۰ در وضعیت قابل قبول قرار دارد.

چطور بفهمیم «کودک» به «دیابت» مبتلا شده است؟
سلامت فارس نوشت: متخصص طب ایرانی اطفال گفت: پُر ادراری، ادرار شبانه، بی اختیاری در ادرار، پُرنوشی، پرخوری و کاهش وزن از علامت های ابتلای کودکان به دیابت است.

ارسال پرونده واکسن "روتا" به سازمان غذا و دارو چالش صادرات کیت‌های تشخیصی کرونا
سلامت ایسنا نوشت: دبیر ستاد توسعه زیست فناوری با تاکید بر اینکه در حال حاضر هیچ کیت تشخیصی کرونا به کشور وارد نمی‌شود و چالش اصلی در این حوزه صادرات است، گفت: در حوزه واکسن‌ها علاوه بر رفع تست بالینی واکسن آنفلوآنزا پرونده واکسن "روتا" تا پایان سال به سازمان غذا و دارو ارسال خواهد شد.

۱۰ حقیقت شگفت‌انگیز درباره سبزیجات
سلامت باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: سبزیجات دارای خواص بی‌شماری هستند که می‌توانند برای سلامت بدن مفید باشند.


پربیننده های ماه
پر بیننده های هفته
خبرهای مرتبط را دنبال کنید