اکونومی نیوز / اقتصاد ایران

مراجعه به شرکت‌های توزیع برق صفر می‌شود

کد خبر 56633 1399-08-11 13:34
زمان تقریبی مطالعه 3دقیقه
معاون هماهنگی توزیع توانیر از غیرحضوری شدن نزدیک به ۱۰۰درصد خدمات قابل ارائه به مردم در شرکت‌های توزیع برق خبر داد.
مراجعه به شرکت‌های توزیع برق صفر می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، غلامعلی رخشانی‌مهر، با بیان اینکه زیرساخت ارائه همه خدمات برق در شرکت‌های توزیع به‌صورت غیرحضوری فراهم شده است، گفت: تصمیم بر این است که به‌ویژه در شرایط کنونی و درگیری جامعه با بیماری کرونا، حداقل ۹۵ درصد از خدمات در زمینه فروش و خدمات پس از فروش، از آذرماه به بعد، به صورت غیرحضوری ارائه شود. رخشانی مهر با تاکید بر اینکه پس از غیرحضوری شدن خدمات، مردم به هیچ عنوان دیگر نیازی به مراجعه در شرکت‌های توزیع ندارند، افزود: خدماتی مانند اخذ اشتراک، کنتور، موارد مربوط به صورتحساب اعم از دیدن قبض برق، سوابق پرداخت از سال ۱۳۸۰ به این طرف، سوابق مصرف و غیره از جمله خدمات پس از فروشی است که مشترکان می‌توانند بدون مراجعه به شرکت‌های توزیع آن را دریافت کنند. معاون هماهنگی توزیع توانیر اظهار داشت: در قالب این فعالیت، حدود ۴۰ خدمت که تاکنون به صورت حضوری ارائه می‌شد، از آذرماه به‌صورت غیرحضوری قابل ارائه است و این طرح ارزش افزوده زیادی ایجاد و مراجعات به شرکت‌های توزیع را به حداقل خواهد رساند که باعث کمک به اقتصاد ملی، کاهش مصرف سوخت و حفاظت از محیط زیست خواهد بود. وی با ارائه مثالی در این زمینه با بیان اینکه سالانه حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک جدید را جذب می‌کنیم، توضیح داد: هر کدام از این مشترکان جدید گاهی چندین بار برای درخواست و پیگیری کارهای خود به شرکت‌های توزیع مراجعه می‌کردند که با انجام این فعالیت جدید، دیگر هیچ نیازی به مراجعه نخواهند داشت.
این مقام مسئول ادامه داد: مشترکان جدید می‌توانند به این منظور از طریق سامانه برق من درخواست خود را ثبت و کد رهگیری دریافت کنند؛ همچنین مشترکان با این کد رهگیری می‌توانند در بخش پیام‌ها، رهگیری کارها را پیگیری کرده و همکاران ما موظف به پیگیری و پاسخگویی هستند. به محض ثبت هر درخواست یا خدمت، یک کد رهگیری به مشترک یا متقاضی داده می‌شود که با این کد رهگیری می‌تواند به صورت منظم از آخرین مراحل انجام کارها مطلع شود. همچنین در هر مرحله، مشترکان از طریق پیامک نیز در جریان انجام کار قرار خواهند گرفت. معاون هماهنگی توزیع توانیر از هموطنان خواست که به ویژه در شرایط کنونی و درگیری جامعه با بیماری کرونا، با نصب سامانه برق من در گوشی‌های همراه یا سامانه تلفنی ۱۲۱ خدمات مورد نیاز خود را دریافت و از مراجعه حضوری بپرهیزند. رخشانی مهر همچنین با بیان این که شرکت‌های ارائه دهنده خدمات الکترونیک نیز به‌زودی قادر به ارائه خدمات برقی به مشترکان خواهند بود، یادآور شد: در عین حال این سامانه در اختیار دفاتر ICT نیز قرار خواهد گرفت تا مردم بتوانند بدون مراجعه به شرکت‌های توزیع و خروج از منزل، خدمات مورد نیاز برقی خود را دریافت کنند.

کلمات کلیدی » کرونا | وزارت |



مطالب دیگر از اکونومی نیوز / اقتصاد ایران


دلیل اصلی بالا و پایین‌شدن دلار در این روزها!
شهره پیرانی، همسر داریوش رضایی‌نژادکه در سال نود ترور شد، در یک مصاحبه اطلاعات جدیدی را درباره کشته شدن محسن فخری‌زاده به نقل از همسر او بیان کرد.

لزوم اصلاح پلکان های مالیات بر درآمد در بودجه ۱۴۰۰
افزایش نرخ مالیات بالاترین طبقه درآمدی، نه تنها ضرری برای عموم مردم ندارد، بلکه با افزایش درآمدهای دولت و جبران کسری بودجه، درنهایت عموم مردم از آن منتفع می‌گردند.

آمار نقدینگی در بستر اقتضائات زمانی مقایسه شود
مدیر اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی گفت: توجه صرف به سطح بیشتر متغیرها و عدم توجه به اقتضائات زمانی آنها، معمولاً تحلیل‌های کارشناسی را با نتایج دقیق و صحیحی همراه نمی‌سازد.

تابستان داغ مسکن در تهران/ افزایش ۹۲ درصدی معاملات زمین در پایتخت
مرکز آمار گزارش داد: قیمت زمین در تابستان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۶.۵ درصد رشد کرده و تعداد معاملات نیز ۹۲.۲ درصد افزایش یافته است.


پربیننده های ماه
پر بیننده های هفته
خبرهای مرتبط را دنبال کنید