جدیدترین روش‌های بازاریابی و تبلیغات اینترنتی در دنیا

کد خبر 37943 1399-06-11 16:04
زمان تقریبی مطالعه 6دقیقه
همه کسب و کارهای کوچک و بزرگ آرزوی موفقیت دارند. برای جذب مشتری باید برای آنها ارزش قائل بود و سعی در برقراری ارتباط به بهترین نحو با مشتریان کرد. به همین دلیل یادگیری روش‌های جدید تبلیغات اینترنتی بسیار مهم است.

بازاریابی یک تخصص و یک علم است که مانند سایر علوم روز به روز با توجه به شرایط زندگی انسان ها تغییر می کند. با توجه به این موضوع، کسب و کار هایی موفق خواهند بود که از متخصصان حرفه ای کمک گرفته یا همیشه در حال مطالعه و یادگیری جدیدترین روش های بازاریابی و تبلیغات اینترنتی در دنیا باشند.
همه کسب و کار های کوچک و بزرگ آرزوی موفقیت دارند. موفیقت چیزی جز افزایش درآمد نیست و افزایش درآمد نیز با افزایش مشتریان حاصل می شود. اما نکته مهم این است برای جذب مشتری باید برای آنها ارزش قائل بود و سعی در برقراری ارتباط به بهترین نحو با مشتریان کرد. به همین دلیل یادگیری روش های جدید تبلیغات اینترنتی بسیار مهم است. در ادامه این روش ها را معرفی می کنیم.
گام اول در انواع تبلیغات
برای اینکه بتوانید نظر مخاطبان را جلب کرده و آنها را به مشتری تبدیل کنید باید ابتدا به خوبی آنها را بشناسید. پس هر کسب و کار ی باید مشتریان خود را بشناشد، سپس با شناخت حاصل شده طی تجربه و تحقیق، پرسونا تدوین کرده و در انتها از انواع روش های بازاریابی مثل بازاریابی درونگرا، بازاریابی برونگرا، بازاریابی حسی و ... استفاده کند.
پس فرقی نمی کند از چه روش بازاریابی استفاده می کند چه در روش های سنتی و چه در روش های جدید تدوین پرسونای مشتری گام اول در تبلیغات و بازاریابی است. پس این بخش را با دقت انجام دهید.
شاید ندانید پرسونا چیست؟ به همین دلیل بهتر است مطالعه گسترده ای در این زمینه داشته باشید. اما به زبان ساده تمام ویژگی هایی اعم از سن، جنسیت، شغل، تحصیلات، کار، هدف ها، آرزوها، ترس ها و ... که برای مخاطب هدف تعیین کرده و بر اساس آن استراتژی بازاریابی تعیین می شود را پرسونا می گویند.
معرفی جدیدترین روش های بازاریابی اینترنتی
پس از اینکه پرسونا مخاطب را تدوین کردید و استراتژی بازاریابی را انتخاب کرید، نوبت به انتخاب روش های بازاریابی می رسد. در ادامه جدیدترین روش های بازاریابی و تبلیغات اینترنتی در دنیا را معرفی می کنیم.
بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو

برای اینکه بتوانید در دنیای اینترنت بازاریابی و تبلیغات خوبی داشته باشید و از رقبای خود پیشی بگیرد اولین قدم طراحی سایت است. شما باید یک سایت داشته باشید تا مشتریان از سراسر کشور یا سراسر جهان با شما آشنا شوند، به شما اعتماد کنند و تبدیل به مشتری شوند. به علاوه تبلیغ در سایر سایت های معتبر نیز بدون داشتن یک سایت خوب برای کسب و کار تان بیهوده است.
سئو چیست؟
بعد از طراحی سایت شما باید توسط مخاطبان زیادی دیده شوید و اینکار با بهینه سازی سایت شما برای موتورهای (سئو) جستجو صورت می گیرد. به ساده ترین شکل ممکن می توان گفت تعدادی کلید واژه مهم مربوط به کسب و کار تان را که مخاطبانتان در گوگل جستجو کرده را انتخاب می کنید و روی آنها کار می کنید تا در جستجوی کاربران در صفحه اول گوگل باشید و آنها با کسب و کار تان آشنا شوند.
بازاریابی بر اساس تجربه مشتری
در این روش تجربه مشتری در اولویت قرار گرفته و سعی در بهبود تجربه مشتری خواهد بود. در واقع به جای اینکه هدف فروش بیشتر محصولات باشد، هدف رضایت مشتریان و توجه به انتظارات و تجربیات آنها خواهد بود. در این صورت مشتریانی وفادار خواهید داشت که برای شما مشتریان جدیدی پیدا می کنند و هر کدام ممکن است مثل یک بازاریاب برای شما عمل کنند.
برای مثال پشتیبانی خوب، نظرسنجی درباره عملکرد هر یک از بخش های کسب و کار و ... از راه های این روش هستند.
بازاریابی محتوایی
محتوا هنوز هم پادشاه است. پس از بازاریابی محتوایی غافل نشوید. این روش دیر به نتیجه می رسد اما کم هزینه است و نتایجی خوب و ماندگار خواهد داشت. در این روش شما باید انواع محتوا اعم از متنی، تصویری، ویدئویی، صوتی، اینفوگرافیک و ... تولید کرده و در سایت و شبکه های اجتماعی کسب و کار تان منتشر می کنید. در این صورت مخاطبان وقتی به دنبال جواب یک سوال یا تحقیق در مورد یک موضوع هستند با محتوای شما رو به رو شده و از طریق آن با شما آشنا می شوند.
بازاریابی محتوایی در سئو سایت نیز تأثیر قابل توجهی داشته و باعث می شود مخاطبان بیشتری از طریق موتور جستجوی گوگل جذب کنید. فقط کافی است رضایت مخاطب را هدف قرار داده و محتوایی ارزشمند تولید کنید.
بازاریابی در شبکه های اجتماعی
استفاده از شبکه های اجتماعی در بازاریابی اینترنتی بسیار مهم است. سعی کنید در تمام شبکه های اجتماعی که برای کسب و کار تان مناسب است اکانتی فعال داشته باشید تا مخاطبان بیشتری به دست آورید. در هر شبکه با توجه به سلیقه مخاطبان همان شبکه اجتماعی محتوا تولید کرده و سعی کنید تعامل خوبی با آنها داشته باشید تا به شما اعتماد کنند.
حضور در شبکه های اجتماعی باعث آگاهی از برند شما توسط تعداد زیادی از مخاطبان خواهد بود پس این روش را بی اهمیت تلقی نکنید.

ایمیل مارکتینگ
ایمیل مارکتینگ نیاز به تخصص دارد زیرا در صورتی که اصولی و درست انجام نشود می تواند مخاطبان را فراری دهد یا آنها را از شما بیزار کند. در ایمیل مارکتینگ شما ایمیل هایی را با اهداف مختلف برای گروه خاصی از کاربران ارسال می کنید. اما اینکه برای چه گروهی در چه زمانی درباره چه موضوعی و چگونه ایمیل ارسال کنید که منجر به باز شدن ایمیل شود نیاز به یادگیری و تجربه دارد.
شاید فکر کنید با این شرایط باید بی خیال ایمیل مارکتینگ شوید. ولی بازاریابی ایمیلی اگه درست انجام شود بسیار کم هزینه و تاثیرگذار خواهد بود پس بهترین کار این است که یک متخصص برای این کار استخدام کنید.
رپورتاژ آگهی
رپورتاژ آگهی نوعی تبلیغات است که اصلاً شبیه به تبلیغات نیست. شما باید یک محتوای ارزشمند و مفید تولید کنید و در سایت هایی که مخاطبان هدف شما وجود دارد منتشر کنید، در میان نیز یک اشاره کوچک و غیرمستقیم به کسب و کار خود کنید. البته رپورتاژ آگهی برای سئو سایت شما نیز می توانید مفید باشد زیرا لینک هایی دائمی و باکیفیت از رپورتاژ دریافت خواهید کرد.
اینفلوئنسر مارکتینگ
این نوع تبلیغات بیشتر در شبکه های اجتماعی انجام می شود. افرادی با تولید محتوای خوب توانسته اند فالورهایی در حد چندهزار تا چند میلیون نفر داشته باشند. شما فقط باید صفحه مناسب با کسب و کار خود را انتخاب کرده و درخواست تبلیغات خود را به آن صفحه بدهید. اینفلوئنسر مارکتینگ هم در آگاهی از برند و هم در افزایش فروش تاثیر زیادی دارد به شرطی که صفحه مناسبی انتخاب کرده و محتوای مناسبی نیز تهیه کنید.
اصولاً این روش هزینه بالایی دارد به همین دلیل برای کسب و کار های کوچک توصیه می شود از میکرو اینفلوئنسرها (کسانی که چند هزار نفر فالوور دارند) استفاده شود.
تبلیغات بنری
تبلیغات بنری در دنیای مجازی درست مانند روش های سنتی وجود دارد. با این تفاوت که بنرها در اینترنت و در سایت های پربازدید قرار خواهند گرفت.
این بنرها می توانند در میان مطالب مهم سایت یا در حاشیه سایت قرار بگیرند. نکته مهم طراحی یک بنر خوب است به طوری که توجه مخاطب را جلب کرده و باعث بشود روی بنر شما کلیک کرده و به سایت شما منتقل شود.
سخن آخر
ما سعی کردیم تمامی روش های جدید برای تبلیغات در اینترنت و دنیای مجازی را برایتان خلاصه معرفی کنیم. بهتر است قبل از هر اقدامی درباره هر روش به طور جداگانه مطالعه کاملی نیز داشته باشید. امیداواریم از مطالعه این مطلب لذت برده باشید. به امید موفقیت و گسترش کسب و کار تان
بازنشر از خبرفـوری

کلمات کلیدی » بازار | مجازی |
این مطلب را برای دوستانتان هم ارسال کنید :