حال بد کسب و کارها و مسکن های درمانی

کد خبر 33504 1399-05-23 01:02
زمان تقریبی مطالعه 6دقیقه
در دوران رونق می توان توصیه هایی با ریسک بالا را هم در سبد توصیه های مشاوره ای برای کسب و کارها در نظر گرفت و ارائه داد ، اما در وضعیت کنونی که سرعت هزینه ها از درآمد ها به شدت پیشی گرفته است ، نمی توان ریسک بالا را در کسب و کارها سهل انگارانه بررسی یا تحیل کرد . ریسک هایی که ممکن است منجر به نابودی با سرعت ، خسارت و هزینه بالای یک کسب و کار شود .
 
در دوران رونق می توان توصیه هایی با ریسک بالا را هم در سبد توصیه های مشاوره ای برای کسب و کار ها در نظر گرفت و ارائه داد ، اما در وضعیت کنونی که سرعت هزینه ها از درآمد ها به شدت پیشی گرفته است ، نمی توان ریسک بالا را در کسب و کار ها سهل انگارانه بررسی یا تحیل کرد . ریسک هایی که ممکن است منجر به نابودی با سرعت ، خسارت و هزینه بالای یک کسب و کار شود . 
کاهش ارتباطات ، شرایط اقتصادی و کاهش حجم سطح متوسط جامعه از نظر قدرت خرید در بازار شاید سه ضلع مثلثی خطرناک برای کسب و کار ها در سال جاری و سالهای آینده هستند . کاهش ارتباطات به دلیل پاندمی کرونا که در سطوح مختلف ارتباطات را کاهش داده و یا به تعویق انداخته است . 
شرایط اقتصادی که تورم شاید مهمترین شاخصه اش باشد و کم حجم شدن بخش متوسط قدرت خرید جامعه که عملا قلب تپنده بازار محسوب می شوند و کسب و کار ها در این چرخه معیوب مدام با شرایط و فشارهای متنوع دست و پنجه نرم می کنند که به نظر می رسد ، شانس کمی برای بقای کسب و کار های با پشتوانه های نقدینگی کم وجود دارد و این مفهوم در واقع نشان دهنده ریسک بالا در راه اندازی و یا توسعه کسب و کار ها محسوب می شود ، عملا در شرایط فعلی نمی توان با این میزان ریسک همچون گذشته به راه اندازی یا توسعه کسب و کار در هر سطحی پرداخت و نیازمند تحلیل و بررسی هوشمندانه تر و صد البته دقیق تر است . 
اگر بخواهیم بر اساس مشکلات اصلی و همان مثلث خطرناک ، تغییرات و اقدامات را بررسی و اجرا کنیم به نظر می رسد در بخش های مختلف کسب و کار نیازمند اقدامات عاجل هستیم . چراکه زمان در شرایط فعلی عنصر به شدت فرسایشی و هزینه زا است . 
اگرچه برخی از کسب و کار ها به دلیل ماهیت و ساختارشان با شرایط فعلی عملا متوقف شده اند و هم از نظر قانونی و گاه از نظر تقاضای بازار محدودیت فعالیت دارند اما شاید با بررسی عوامل و انجام اقدامات در راستای کاهش اثرات آنها بتوان از حذف کسب و کار ها جلوگیری کرد . 
در موضوع کاهش ارتباطات ، اشباع شدن کانال های ارتباطی انبوه و سریع با مخاطبان و مشتریان به دلیل روی آوردن عموم جامعه به انجام فرآیند های فناوری به جای فرآیند های حضوری و فیزیکی و از طرفی شرایط کرونایی یکی از عواملی است که راهکارها و ابزارهای گذشته را کم اثر و گاه بی اثر کرده است . 
شبکه های اجتماعی و بازاریابی محتوایی عملا به اقیانوسی پر از ماهی و مرغ دریایی است که شانس جذب مخاطب انبوه را چون گذشته کمتر کرده است . تمرکز خبری بر موضوعات و ناآرامی ها ،استرس و عدم تمرکز مخاطبان در واقع شرایطی است که دیده شدن یک محصول یا خدمت را به شدت تحت تاثیر قرار داده است و اگر قرار است اقداماتی در این حوزه انجام دهیم باید با در نظر گرفتن شرایط این فضا و شناخت رفتار مخاطب در این فضا استراتژی خود را تدوین کنیم . 
به نظر می رسد ، افزایش حوزه آرامش و تمرکز مخاطب و ارائه آن و استفاده از فضاها و ابزار خصوصی تر و شخصی سازی شده تر که در اجرا و استفاده از نظر منابع و هزینه بهینه شده باشد هوشمندانه ترین راهکار برای کاهش اثرات موضوع ارتباطات در شرایط فعلی است . 
در موضوع شرایط اقتصادی مهم ترین آیتم مورد توجه کسب و کار ها ساختار هزینه ها و درآمد ها است و تمرکز بر بازه های زمانی آنهاست . در واقع شاید شرایط چرخه مالی کسب و کار ها و ساختارها همچون گذشته باشد اما دیگر با ان بازه های زمانی هزینه کردن و درآمد کسب کردن بهینه نخواهند بود . بررسی ساختار مالی و مشورت با مشاوران مالی می تواند نقاط عطف و بازه های مهم را در کسب و کار را نمایان کند . اینکه بازه های زمانی خرید مواد اولیه تا تولید ، فروش و در انتها نقد شوندگی و پرداخت ها چقدر با شرایط اقتصادی و نوسانات بازار تاب آوری دارد به نظر مهمترین رکن بقای مالی کسب و کار ها است . 
قوانین و روتین هایی که باید در حوزه ساختار مالی شما تغییر کنند تا سرعت ورودی ها و خروجی ها براساس شرایط اقتصادی تا حد امکان تعدیل شود و قطعا این تغییرات نیازمند تغییرات و هماهنگی دیگر بخش های کسب و کار نیز هست . 
در موضوع کاهش حجم سطح متوسط مشتریان به دلیل کاهش قدرت خرید عموم جامعه و جابجایی سطح پایین با سطح متوسط قدرت خرید در بازار عملا  نیازمند تغییر رویکرد در حوزه مدیریت ارتباط با مشتریان و اطلاعات مرتبط با آن است . شاید بهتر باشد بگوییم که مهمترین منبعی که در شرایط فعلی می تواند بازوی قدرتمند کسب و کار ها در مواجه با شرایط متلاطم اقتصادی و جامعه باشد دو مفهوم "اطلاعات" و "تمرکز" است . چه در موضوعات ارتباطی و مالی و چه در موضوع حجم کم بازار . 
اینکه در حوزه جامعه هدف خود اطلاعات متمرکزتر و بیشتر در رابطه با مشتریان هدف داشته باشیم بیش از پیش مهم است و شاید تفاوت اش با دوران رونق این است که این اطلاعات و تمرکز نیازمند شخصی تر شدن برای مشتری است . شاید به نظر حجم سطح متوسط مشتریان کاهش یافته است اما هنوز در بازار آنقدر مشتری وجود دارد که بتواند یک کسب و کار را پیش ببرد و عدم دستیابی کسب و کار ها به حجم مطلوب مشتریان ناشی از عدم تمرکز و جمع اوری آنها در یک ساختار مدیریت ارتباط با مشتری و استراتژی بازاریابی است که بتواند یک الگوی خاص برای رفتار و نوع مشتری تعریف کند تا بر اساس آن الگو تعداد بیشتری از مشتریان با شانس بیشتر برای خرید و تصمیم خرید از کسب و کار را یافت و جذب کرد . در واقع نیاز است که جریان مداوم اطلاعات به شکل بروز و قابل تحلیل لحظه ای را در کسب و کار خود جاری کنیم . 
سخن آخر اینکه : در شرایط فعلی فرصت و منابعی برای هدر دادن وجود ندارد و اعداد به شدت دقیق شده و ریسک ها در درصد های خیلی کوچکتر قابل توجه اند . بنابراین تنها راهکاری که شاید بتوان به شکل یک رویکرد عمومی در مدیریت کسب و کار پیش گرفت منطبق بودن بر تغییرات است و این مهم تنها با جمع آوری و تحلیل اطلاعات سریع و بروز و تمرکز بر فرصت ها و یا بهتر بگوییم احتمال های بالاتر در رسیدن به اهداف است. شاید دیگر دوران رویکردهای انبوه با این نگرش که درصد کمی از انبوه مشتریان می تواند مطلوب باشد به سر امده است چراکه دیگر زمان و از همه مهمتر منابع و هزینه ها نمی تواند این نوع نگرش را منطقی بداند .  
 
 
 

کلمات کلیدی » مهران محمدی | مشاور توسعه کسب و کار |
این مطلب را برای دوستانتان هم ارسال کنید :
xتبلیغات نمایندگی پکیج - تعمیر پکیج